آگاهی لحظه به لحظه از وضعیت هر یک از قراردادها میتواند مدیران را در تخصیص بهینه منابع و تصمیم گیری یاری رساند .این اطلاعات میتواند شامل مشخصات دقیق قرارداد، منابع هزینه قرارداد، وضعیت دریافتها و پرداختها، اطلاعات حسن انجام کار و دیرکرد، حق الزحمه قرارداد، اطلاعات و اسناد حسابداری و... باشد.
کارا، نرم افزاری است برای مدیریت یکپارچه اطلاعات طرحها، پروژه ها و قراردادهای سازمان که علاوه بر مدیریت هر چه بهتر فرایند پروژه های سازمان و پوشش کامل فرایند از مرحله مطالعات و برآورد، تهیه موافقتنامه ها، اطلاعات طرحها و پروژه ها، مدیریت مناقصات، قراردادها و نظارت بر اجرای کار، امکان دسترسی به سوابق اطلاعاتی مورد نیاز را در تمامی مراحل به واحدهای سازمان می دهد.
با بکارگیری این نرم افزار کاربران (کارفرمایان، مهندسین مشاور و پیمانکاران) قادر خواهند بود کلیه امور مربوط به امور پیمان و مناقصات از بدو تهیه اسناد مناقصه، متره، برآورد، آنالیز قیمت، تخصیص منابع، تهیه و رسیدگی صورت وضعیت و تعدیل و همچنین در بخش کنترل پروژه در تهیه برنامه زمان بندی واقعی واجرایی همسو با برآورد احجام کار را تهیه نمایند.